søndag den 7. april 2013

Illustrations forløbet


Uge 1: Illustration til artikler 



Den første uge af forløbet skulle vi arbejde med artiklen "Afstand mellem mennesker". Det var en svær opgave, men endte med at blive ganske glad for ressultatet.

Denne illustration er tiltænkt artiklen vi arbejdede med.








Uge 2: Illustration til historiske ting... eller noget



Den anden uge arbejdede vi med at lave illustrationer til noget historisk. Jeg lavede en illustration der viser hvordan de Ungarnske flygtninge blev modtaget da de kom til Danmark.

Denne illustration er tænkt som et anderledes billedmateriale i en dokumentar, eller som cover op en DVD æske, eller noget. 








Uge 3: Illustration til fiktion



Den tredje uge arbejdede vi med at illustrere fiktion. Jeg valgte at illustrere en historie skrevet af 
H.P. Lovecraft ved navn The Alchemist. Denne uge var helt klart den sjoveste, da der ikke var nogle serlige grænser for emne og den slags.

denne illustration et tænkt som en bogforside til The Alchemist. 


Den nedenstående illustration er bogforsiden.






Alt i alt har det været et vildt fedt forløb. Jeg har lært meget, måske ikke på det tengemessige plan, men i alle fald på det kreative plan, og det er jeg glad for.

Samarbejdet med KS-fagene har vel været fint, men jeg følte ikke held det var en større sammenhæng, udover at de to første illustrationer, skulle gå ud fra tekster eller lignende vi havde arbejdet med på skolen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar